Potrebujem merať návštevnosť na svojom webe?

Pokiaľ chcete svoj web neustále zlepšovať a rozvíjať, prípadne máte so svojou stránku aj marketingové plány meranie a vyhodnocovanie návštevnosti by mal byť absolútny základ. Bez presných štatistík bude veľmi zložité vyhodnotiť, ktoré súčasti webu treba upraviť, prípadne do nich marketingovo investovať.

 

Najrozšírenejším a zároveň najdostupnejším spôsobom na meranie návštevnosti je momentálne určite nástroj spoločnosti GOOGLE menom GOOGLE ANALYTICS. Na jeho využívanie je potrebná registrácia vašej domény a následne nasadenie kódu Google Analytics do zdrojového kódu vašej stránky.

Základným a zároveň prvým krokom, ktorý veľa užívateľov podceňuje je nastavenie cieľa. Ten by mal závisieť na tom, čo od stránky očakávate. Či je to návšteva podstránky s kontaktmi, predaj produktov alebo odoslanie určitého formulára pre získanie kontaktu. V ďalších krokoch môžete sledovať čas, ktorý návštevníci strávili na vašich stránkach a na základe toho zistiť, čo treba vylepšiť, prípadne čo ich zaujíma najviac.

S trochou znalostí nastavenie Google Analytics pre menšie weby zvládnete aj sami bez potreby platiť za tieto služby. Ak však rozbiehate väčší projekt, s ktorým máte plány do budúcnosti odporúčame osloviť odborníkov, ktorí už majú určité skúsenosti.

 

Dôležitý nástroj pre marketing

Pre ONLINE marketing je veľmi dôležité určiť čo najpresnejšie vašu cieľovú skupinu a na ňu následne zacieliť vaše kampane. A práve toto GOOGLE ANALYTICS dokáže. Zistí o vašich návštevníkoch všetky dostupné informácie, napr. či preferujú mobilné verzie vášho webu, či sú to prevažne muži alebo ženy alebo v akom čase máte najviac návštevníkov. Ak sa nevenujete čisto lokálnemu biznisu je určite zaujímavé aj odkiaľ pochádzajú alebo v akom veku sa pohybujú. Všetky tieto informácie môžete následne využiť na vylepšenie svojho webu alebo presnejšie zacielenie reklamy, čím ušetríte náklady za reklamu na ľudí, ktorí nepatria do vašej cieľovej skupiny. Veľmi zaujímavé je určite aj zistiť odkiaľ k vám návštevníci prichádzajú. Či ide o cielenú reklamu, či vám funguje linkbuilding alebo vás priamo hľadajú vo vyhľadávačoch.

 

 

 

Hlavné výhody GOOGLE ANALYTICS

  • Návštevnosť webu
  • Čo zaujíma vašich návštevníkov
  • Ako sa správajú na vašom webe
  • Zdroje odkiaľ prichádzajú
  • Demografické údaje (pohlavie, vek, atď.)
  • Či používajú mobil alebo PC pri prezeraní

 

V prípade, že máte záujem o konzultáciu ohľadom merania a vyhodnocovania návštevnosti neváhajte nás kontaktovať.